LEONARDO DA VINCI W WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI?

Mozaweb

Pierwsze rozwiązanie, które warto wykorzystać podczas lekcji, to strona mozaweb (link: https://www.mozaweb.com/pl/). Aby móc przedstawić uczniom pracownię Leonarda da Vinci, należy założyć konto na tej stronie, ale nie musimy wybierać opcji płatnej (warto jednak wówczas pamiętać, że w tygodniu możemy maksymalnie 5 razy otworzyć prezentacje 3D, nawet te same). Gdy mamy konto, klikamy na pasku górnym „3D” i szukamy prezentacji zatytułowanej „W pracowni Leonarda da Vinci”.

Otwarcie prezentacji wymaga zainstalowania na komputerze „m3dViewer”, co strona zasygnalizuje nam, gdy tylko klikniemy w to, co chcemy wyświetlić.

Co możemy zobaczyć w pracowni Leonarda da Vinci?

Za pomocą myszki możemy zmienić widok pomieszczenia albo klikać w hasła widoczne na pasku dolnym.

Klikając w „makietę”, zobaczymy wynalazki zaprojektowane przez wynalazcę z Włoch. Możemy też każdy z eksponatów ujrzeć z każdej możliwej strony. Wystarczy wybrać jeden z eksponatów i wówczas ponownie za pomocą myszki zmienić widok, np. z góry.

Nie zapomnijmy także o wynalazkach, które znajdują się w samej pracowni. Tam możemy przyjrzeć się machinom latającym.

Pamiętajmy także, że Leonardo da Vinci to też malarz. Wybierając na pasku dolnym „Dzieła sztuki”, będziemy mogli przyjrzeć się m.in. obrazom. Również w pracowni znalazły się szkice sporządzonego przez tego człowieka renesansu – pod hasłem „Szkice” znajdziemy m.in. „Człowieka witruwiańskiego”, a na „Biurku” m.in. „Studium czaszki”.

Strona mozaweb umożliwia także puszczenie uczniom krótkiego filmu o artyście czy wykonanie quizu przez uczniów.

W oparciu o tę platformę można stworzyć ciekawą lekcję, ale warto również wykorzystać inne możliwości.

WYNALAZKI I OBRAZY W TELEFONIE

Kolejna propozycja to dwie aplikacje do zainstalowania na smartfonach. W Google Play Store wystarczy wpisać dwie nazwy:

– „Da Vinci Machines VR”

– „Puzzle and Art – da Vinci Works”.

Pierwsza z nich daje możliwość uczniom, aby na swoim telefonie zobaczyli m.in. katapultę czy czołg. Po zainstalowaniu aplikacji uczniowie muszą albo na ekranie komputera/tablicy interaktywnej, albo na wydrukowanej kartce, najechać na obrazek (link do strony z ilustracjami: http://kfk.biz.ht/android/Leonardo/images_en.html) i wtedy dzieje się magia – dany rysunek ożywa i dodatkowo można strzelać z katapulty czy sprawić, że czołg jedzie.

Natomiast aplikacja „Puzzle and Art…” daje możliwość poznania dzieł stworzonych przez Leonarda da Vinci i ułożenia puzzli.

Natomiast pod poniższym linkiem można zobaczyć w wersji 360 „Ostatnią wieczerzę”:

INSPIRACJA DO DZIAŁANIA

Leonardo da Vinci i jego wynalazki to zawsze ciekawa propozycja do tego, aby rozbudzić kreatywność wśród uczniów. Po przedstawieniu pomysłów tego wielkiego człowieka warto zainspirować uczniów do działania.

POMYSŁ NR 1:

Dzielimy uczniów na grupy (do 4 osób) i każdej wręczamy 15 patyczków do szaszłyków i prezentujemy film o moście Leonarda da Vinci: https://www.youtube.com/watch?v=-ygRIq4yGFE

I następnie nasi podopieczni próbują zbudować taki most.

POMYSŁ NR 2:

Uczniowie przynoszą na lekcje różne materiały, np. klocki, patyczki, rolki po papierze, materiały, ręczniki papierowe, klej, taśmę. Pracując w grupach, mają za zadanie odtworzyć jeden z wynalazków Leonarda da Vinci. Jako inspiracje możemy im na tablicy albo w formie kodu QR przedstawić filmiki zebrane w poniższej kolekcji:

Strony: 1 2

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Dumnie wspierane przez WordPressa | Motyw: Baskerville 2. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑