Udostępniam planszę – link
Od razy też uprzedzam – jako waluta pojawia się określenie „banknoty”.
Zasady gry:
- Dzielimy uczniów na 4 grupy
- Grupy kolejno rzucają kostką i poruszają się na planszy.
- Na start mają do dyspozycji po 150 banknotów (jeden banknot to równowartość 10 banknotów).
- Klikając „+” na planszy, widzimy znaczenie pól i ich wartość. Podobnie jest, jak klikniemy znak zapytania w kółeczku, to widzimy znaczenie pozostałych pól. Również widzimy to na kartach do pobrania
- Grupy mogą kupować obiekty oznaczone kolorami zielonymi, niebieskimi, fioletowymi, brązowymi, różowymi. Gdy kupią dany obiekt, stawiają tam domek swojego koloru. Dajemy wówczas drużynie wydrukowaną kartę danego obiektu, gdzie mają informację o tym, ile pobierają od innych graczy, którzy staną na ich obiekcie (koszty noclegu, koszty zakupu towarów, koszt pomocy).
- Jeśli grupa nie ma pieniędzy do zapłacenia, to przegrywa. Możemy też ustalić, że wraca na start albo idzie do Cytadeli i czeka kolejkę.
- Liczba rund zależy od nauczyciela
- Wygrywa drużyna, która ma najwięcej pieniędzy.
- Możemy banknoty przesuwać na pole drużyny albo możemy notować te informacje na tablicy.
Link do pobrania kart i pytań – link