WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ W KOMÓRCE NA LEKCJACH HISTORII

MERGE OBJECT VIEWER

Kilka lat temu kupiłam kostkę Merge, ale teraz już nie trzeba tego robić, a korzystać z jej możliwości za darmo (link, gdzie możemy pobrać pdf do druku:

https://d2jiwn6hmgpb5n.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/06/04140125/Merge-Cube-sjabloon.pdf).

Ta kostka z dziwnymi znaczkami działa dopiero po tym, jak wykorzystamy aplikacje zainstalowane na telefonie, np. Merge Object Viewer. W tej aplikacji dostępnej np. w Sklep Play uczniowie mogą zobaczyć w wersji 3D m.in.:

  • budowle: Wieżę Eiflla, piramidy w Egipcie, Stonehenge czy budowle Azteków i Majów
  • słynne obrazy, jak: „Mona Lisa” Leonarda da Vinci, „Pokój w Arles” Vincenta van Gogh
  • skamieniałości, jak ammonity czy szkielet tyranosaura
  • rzeźby, np. popiersie Nefretete, ołtarz Diany czy posąg Buddy.

Aplikacja i kostka umożliwiają zobaczenie rzeczy z każdej ze stron, czyli np. oglądamy pokój w Arles namalowany przez van Gogha od strony drzwi, okna, łóżka itd. Takich możliwości nie mamy z ilustracją zobaczoną w podręczniku.

Aplikacja umożliwia dodatkowe kolekcje, ale niestety za nie trzeba płacić. Te podane powyżej są dostępne w wersji darmowej.

AUGMENT

To kolejna aplikacja, która umożliwia zobaczenie w 3D, ale ma pewne ograniczenia. Ja korzystam tylko z wersji próbnej, która nie ma wielu eksponatów do przejrzenia, a jest to kilka rzeźb.

MOZAWEB

Mozaweb to strona znana już wielu osobom i umożliwia zobaczenie tysiąca budowli z różnej perspektywy. Jednak można także zainstalować na telefonie aplikację „Akropol interaktywna edukacja 3D VR”. Z jej możliwościami uczniowie mogą zwiedzać Akropol w sali lekcyjnej lub w swoim pokoju.

Strony: 1 2

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Dumnie wspierane przez WordPressa | Motyw: Baskerville 2. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑