Zabawa w archeologa

Zabawa w archeologa jest jedną z ulubionych lekcji moich czwartoklasistów.
Potrzebne nam będą:

  • artefakty (pełniące rolę zabytków do odnalezienia)
  • pojemniki
  • piasek lub kuleczki hydrożelowe
  • karta zabytku

Decydujemy o tym, czy każde dziecko dostaje pojemniczek ze swoim artefaktem, czy może będzie to jeden na parę (w zależności od ilości zgromadzonych fantów).

przykładowe fanty, które użyłam: replika odznaczenia, koralik z kości słoniowej, zapinka do średniowiecznego pasa, średniowieczne zawieszki


Na 30 osobową klasę przygotowałam 15 pojemników, w każdym ukryłam dwa różne przedmioty.



Do pojemników wsypujemy piasek bądź wrzucamy kuleczki hydrożelowe (wybrałam opcję kuleczek – łatwiej pozbierać niż piasek) i w głębi ukrywamy artefakt. Jeśli mamy możliwość by przedmioty zakopać np. w piaskownicy przy szkole, zabawa może być jeszcze lepsza 🙂

Rozdajemy uczniom pojemniki, karty zabytków i tłumaczymy zasady zabawy.
Zadaniem uczniów jest odnalezienie zabytku, następnie opisanie go wedle kryteriów z karty pracy (należy przedmiot zmierzyć, podać kolor, materiał z jakiego został wykonany, zrobić rysunek oraz opisać do czego mógł dany przedmiot służyć).

Poniżej link do karty zabytku (najlepiej drukować 2 na jednej stronie)

KARTA ZABYTKU

Strony: 1 2

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Dumnie wspierane przez WordPressa | Motyw: Baskerville 2. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑