Innowacja „Przeszłość w przyszłości, czyli poznajemy historię w tradycyjny i nowoczesny sposób”

Cele innowacji były następujące:

  • rozbudzenie ciekawości poznawczej;
  • rozwijanie samodzielnego myślenia i dochodzenia do wniosków;
  • uczenie umiejętności wyszukiwania informacji;
  • zachęcanie do podejmowania twórczej aktywności w drodze do poznania faktów historycznych;
  • współpraca z instytucjami lokalnymi; 
  • rozwijanie umiejętności pracy i współpracy w zespole; 
  • kształtowanie poczucia przynależności regionalnej;
  • integracja społeczności szkolnej;
  • kształtowanie potrzeby niesienia pomocy innym uczniom;
  • rozumienie przez uczniów zmian zachodzących na przestrzeni wieków;
  • korzystanie z nowoczesnych technologii oraz uczenie się modelowania 3D i tworzenia escape roomów.

Innowacja była realizowana w ramach zajęć pozalekcyjnych w dwóch grupach uczniów z kl. 4-6. W jej ramach staraliśmy się poszerzyć wiedzę historyczną, wykorzystując nowoczesne technologie oraz takie metody pracy, jak:

– escape room

– gry terenowe

– gry dydaktyczne

– metoda projektów

– metoda STEAM.

Podczas pracy wykorzystywaliśmy narzędzia, takie jak drukarka 3D, długopisy 3D, okulary VR oraz smartfony. Sięgaliśmy także do takich metod, które wymagały od nas współpracy, jak np. odtwarzanie przepisów ze starożytnej Grecji.

Tematyka poszczególnych zajęć przedstawiona jest poniżej:

W ramach innowacji realizowaliśmy wiele zagadnień, które nie tylko poszerzały wiedzę historyczną i inspirowały do własnych poszukiwań, ale również poszerzały kompetencje, jak:

  • współpracy w grupie (moi uczniowie nie mieli problemu, aby wspólnie działać; grupa też się zintegrowała)
  • wykorzystywania programu CupCut i Canva (uczniowie tworzyli filmy o wybranych postaciach historycznych, więc najpierw musieli zebrać o nich informacje, by przedstawić je w formie krótkiego filmu; w programie Canva zaczęliśmy projektować naszą książkę kucharską z przepisami)
  • tworzenia w programie Tinkercad, czyli uczyli się projektowania 3D.

Efekty innowacji:

  • przygotowanie wystawy o architekturze na przestrzeni wieków wraz z projektami budowli wykonanymi w Tinkercad

https://www.artsteps.com/view/638f8d29ddd48067491b3069?currentUser

  • opracowanie i przygotowanie escape roomu „W gabinecie polskich odkrywców i naukowców” – ten escape room to była ciekawa forma nauczenia uczniów myślenia nieszablonowego i kreatywności; musieli pomyśleć, jakie zagadki należy stworzyć, jak je zbudować, jakie zadanie tam ukryć, jak powiązać ze sobą zadania itd. Więcej o escape roomie tutaj
  • opracowaliśmy plakaty o architekturze i historii wynalazków – link
  • opracowujemy też książkę kulinarną z dawnymi przepisami; jak ją opracujemy w całości, to również udostępnimy; bierzemy pod uwagę przepisy, które jesteśmy w stanie wykonać w 45 minut, nie wymagają pieczenia i które uczniowie zaakceptują (przykładowo z kuchni greckiej odrzucili wszystko, co ma oliwki)
  • uczyliśmy się odtwarzania planu bitwy za pomocą figurek rycerzyków – polecam ten sposób, bo to urozmaicenie lekcji, a uczniowie ćwiczą czytanie planu bitwy
  • poznawaliśmy historię Torunia poprzez grę terenową.

Od września kontynuujemy prace i będziemy dalej działać w ramach tej innowacji. Wiem, że escape room będziemy budować wokół mitologii i chcemy dalej tworzyć naszą książkę kulinarną. Najważniejsze, że uczniowie mają chęci.

Strony: 1 2

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Dumnie wspierane przez WordPressa | Motyw: Baskerville 2. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑